Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis

Cikkszám: tesla_22kw
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Tesla Fali Gyorstöltő (22kW, 7.3M Type2 kábel) GEN3 wifis
Cikkszám: tesla_22kw
Raktáron 
Bruttó ár: 338 000 Ft
(27% ÁFÁ-t tartalmazza)
Az elektromos autók töltését három csoportra oszthatjuk:

Lassú töltés: háztartási konnektorról 1 fázison (230V) 10 – 16A áramerősséggel: 8 – 12 óra alatt tölthetőek fel a villanyautók 0 – 100%-ra. Ebben az esetben a töltést vezérlő készülék az autó gyári kábelén egy dobozban található. (AC – váltakozó áramú töltés)
Gyors töltés: Type2 jelölésű, kizárólag elektromos autók töltésére kifejlesztett EU szabvány elektromos csatlakozón keresztül történik 3 fázisról, fázisonként 16 vagy 32A áramerősséggel: autónként változó, 60 perc – 4.5 óra időtartam közötti idő szükséges egy teljes töltéshez. A töltést vezérlő készülék a Type2 csatlakozóval rendelkező töltőoszlopban vagy fali dobozban helyezkedik el. A töltés sebessége az autóba épített inverter teljesítményétől függ. 2.0 kW – 22 kW-ig terjed (AC – váltakozó áramú töltés)
Villámtöltés: CHAdeMO vagy CCS típusú csatlakozón keresztül 400V-on 120A áramerősséggel: 30 – 40 perc alatt 80%-ig tölthetőek az elektromos autók akkumulátorai. A töltést vezérlő elektronika és a nagy teljesítményű AC-DC áramátalakító (inverter) is a töltőoszlopban kap helyet. A töltési teljesítmény 50 – 150 kW-ig terjed. (DC – egyenáramú töltés)



A „lassú töltés” sebessége az autó gyári töltőkábelén múlik, hogy az abba épített elektronika mekkora áramerősséggel engedi tölteni az autót: 8 – 16 A közötti érték lehet egy fázison. Vízmentes, földelt 16A-es háztartási konnektor kiépítése szükséges hozzá, melynek költsége 15 – 40 ezer Ft körül változik.

A „gyorstöltés” sebességét az autó belső invertere határozza meg. Általában egy fázisú, 3.3 kW teljesítményű áramátalakítókkal szerelik alapfelszereltségben az elektromos autókat. Egyes típusokba újonnan, felárért rendelhető erősebb (6.6 kW-os) inverter. Később (a gyártást követően) a villanyautók e tulajdonsága már nem változtatható. Utólagos bővítésre nincs lehetőség. Léteznek típusok, amelyek csak egy fázisról képesek tölteni (Nissan, VW, BMW) és vannak amelyek 3 fázisról, háromszor gyorsabban tölthetőek (Renault, Mercedes, Tesla). Type2-es csatlakozóval ellátott töltőberendezés kiépítése szükséges, melynek költsége: csatlakozónként 250 – 500 ezer Ft közötti árkategória.

A „villámtöltés” sebessége a töltőoszlop teljesítményétől és az autó fogadó képességétől függ, melyet nagyban befolyásol a külső hőmérséklet. Alacsony (0 C fok alatti) és magas (30 C fok feletti) hőmérsékletek esetén a töltés sebességét a felügyeleti rendszer az akkumulátor védelmében lecsökkenti. Az egyenáramú villámtöltés 50 kW teljesítménytől egészen 150 kW-ig terjedhet a töltőoszlop típusától függően. Ezzel a töltési móddal azonban csak 80%-ig lehet villámgyorsan tölteni az autók akkumulátorait, ezt követően a töltés sebessége jelentősen lelassul. Egy DC villámtöltő berendezés ára 4 millió forinttól indul és elérheti a 12 millió forintot is. Léteznek egy-, kettő- és háromcsatlakozós változatok. Utóbbiak minden típusú villanyautóval kompatibilisek.

Inverter: Áramátalakító. Váltóáramot (AC) alakít át egyenárammá (DC). A töltőoszlopban és/vagy az autóba építve helyezkedik el. Az elektromos autók töltési sebességét meghatározó, igen magas árú berendezés. Létezik egy és háromfázisú változata.