2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p

Cikkszám: AGT_Public_Pro_toltooszlop_fizetos
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
2x 22KW AGT Public Pro elektromos autó töltőoszlop - a p
Cikkszám: AGT_Public_Pro_toltooszlop_fizetos
Bruttó ár: 1 849 500 Ft
(27% ÁFÁ-t tartalmazza)
Az elektromos autók töltését három csoportra oszthatjuk:

Lassú töltés: háztartási konnektorról 1 fázison (230V) 10 – 16A áramerősséggel: 8 – 12 óra alatt tölthetőek fel a villanyautók 0 – 100%-ra. Ebben az esetben a töltést vezérlő készülék az autó gyári kábelén egy dobozban található. (AC – váltakozó áramú töltés)
Gyors töltés: Type2 jelölésű, kizárólag elektromos autók töltésére kifejlesztett EU szabvány elektromos csatlakozón keresztül történik 3 fázisról, fázisonként 16 vagy 32A áramerősséggel: autónként változó, 60 perc – 4.5 óra időtartam közötti idő szükséges egy teljes töltéshez. A töltést vezérlő készülék a Type2 csatlakozóval rendelkező töltőoszlopban vagy fali dobozban helyezkedik el. A töltés sebessége az autóba épített inverter teljesítményétől függ. 2.0 kW – 22 kW-ig terjed (AC – váltakozó áramú töltés)
Villámtöltés: CHAdeMO vagy CCS típusú csatlakozón keresztül 400V-on 120A áramerősséggel: 30 – 40 perc alatt 80%-ig tölthetőek az elektromos autók akkumulátorai. A töltést vezérlő elektronika és a nagy teljesítményű AC-DC áramátalakító (inverter) is a töltőoszlopban kap helyet. A töltési teljesítmény 50 – 150 kW-ig terjed. (DC – egyenáramú töltés)



A „lassú töltés” sebessége az autó gyári töltőkábelén múlik, hogy az abba épített elektronika mekkora áramerősséggel engedi tölteni az autót: 8 – 16 A közötti érték lehet egy fázison. Vízmentes, földelt 16A-es háztartási konnektor kiépítése szükséges hozzá, melynek költsége 15 – 40 ezer Ft körül változik.

A „gyorstöltés” sebességét az autó belső invertere határozza meg. Általában egy fázisú, 3.3 kW teljesítményű áramátalakítókkal szerelik alapfelszereltségben az elektromos autókat. Egyes típusokba újonnan, felárért rendelhető erősebb (6.6 kW-os) inverter. Később (a gyártást követően) a villanyautók e tulajdonsága már nem változtatható. Utólagos bővítésre nincs lehetőség. Léteznek típusok, amelyek csak egy fázisról képesek tölteni (Nissan, VW, BMW) és vannak amelyek 3 fázisról, háromszor gyorsabban tölthetőek (Renault, Mercedes, Tesla). Type2-es csatlakozóval ellátott töltőberendezés kiépítése szükséges, melynek költsége: csatlakozónként 250 – 500 ezer Ft közötti árkategória.

A „villámtöltés” sebessége a töltőoszlop teljesítményétől és az autó fogadó képességétől függ, melyet nagyban befolyásol a külső hőmérséklet. Alacsony (0 C fok alatti) és magas (30 C fok feletti) hőmérsékletek esetén a töltés sebességét a felügyeleti rendszer az akkumulátor védelmében lecsökkenti. Az egyenáramú villámtöltés 50 kW teljesítménytől egészen 150 kW-ig terjedhet a töltőoszlop típusától függően. Ezzel a töltési móddal azonban csak 80%-ig lehet villámgyorsan tölteni az autók akkumulátorait, ezt követően a töltés sebessége jelentősen lelassul. Egy DC villámtöltő berendezés ára 4 millió forinttól indul és elérheti a 12 millió forintot is. Léteznek egy-, kettő- és háromcsatlakozós változatok. Utóbbiak minden típusú villanyautóval kompatibilisek.

Inverter: Áramátalakító. Váltóáramot (AC) alakít át egyenárammá (DC). A töltőoszlopban és/vagy az autóba építve helyezkedik el. Az elektromos autók töltési sebességét meghatározó, igen magas árú berendezés. Létezik egy és háromfázisú változata.